Hilfe Kaufberatung
Verfasst: So 23. Nov 2008, 15:37
Hallo,
ich hab mich schon vor einiger Zeit im Forum angemeldet, aber hier mein erster Beitrag.
Hab aber schon häufiger diese Seite durchstöbert, lob an alle...*****
Schon seit ein paar Monaten gucke ich regelmäßig auf diversen Platformen wie Craigslist.org nach einem interessanten Mustang. Ein guter Freund arbeitet z.Z. nahe Atlanta, also hab ich auch keine Probleme mit dem Export. Nun hab ich auch was interessantes gefunden und wollte es mal hier posten.
Zum Hintergrung:
Ich suche ein Coupe (ein Fastback sprengt mein Budge) der Bj 64-67 mit V8, sollte möglichst unverbastelt sein. Mein bestreben ist es ein H-Kennzeichen-taugliches Fahrzeug zu kaufen, es ohne ganz große Mühen hier durch den TÜV zu kriegen (mit H-Kennzeichen), es ein paar Monate (am Wochenende) zu fahren und dann Teil- oder Komplett zu Restaurieren.
Hier ein Auto was mein interesse geweckt hat:
http://atlanta.craigslist.org/cto/930509127.html
1967 Ford Mustang Coupe - $11000 (Dallas, GA)
This is a beautiful 1967 Mustang Coupe in excellent condition.
The car is powered by a 351 Cleveland with CJ stamp bored 0.040” over. Recently the car was given a major overhaul by Ricky Hodges at Restoration Alley in Dallas, GA. Below is an overview of the work he did:
Rebuilt the engine from the ground up. This includes new crankshaft & connecting rods, Comp Cam & Lifters, Ford Racing Performance Parts Full Roller Rocker Arms, rebuilt 4V heads, Edelbrock Performer intake manifold, new 700 CFM Holley Carburetor, MSD ignition system including new distributor, coil, and rev limiter, electric fan with T-Stat, custom aluminum Griffin Radiator, K&N Filter, Edelbrock Valve Covers, Hooker full length headers, Flowmaster Delta Flow 40 series mufflers. Restoration alley also installed front Master Power disc brakes, rotors, calipers, pads, and master cylinder. The rear brakes and axle bearings were replaced. The car has new upper and lower control arms, end links, & center link. New upper and lower ball joints, rod ends, adjusting sleeves, idler arm, and sub-frame connectors. The inner cowl area was replaced, new rear pinion seal, and the car was converted to manual steering.
The previous owner had the interior completely redone.
The car has a Pioneer Head Unit with two 6” x 9” speakers and two 4” round speakers in the kick panels.
In total over $12,800 was put into the car and I have every receipt to prove it.
There is nothing wrong with the car. I am selling it because I am in the military and cannot afford to take it with me.
You can see additional pictures at the following website:
http://picasaweb.google.com/Brandon.M.L ... ordMustang
So, sind ja auch genug Fotos dabei...
Nun weiß ich überhaupt nicht, was die netten Leute vom TÜV in NRW zu den Motorumbauten sagen, kann mir da mal jemand einen Tip geben?
Bin für jede Antwort dankbar, vielen Dank im Vorraus.
Gruß Andre
ich hab mich schon vor einiger Zeit im Forum angemeldet, aber hier mein erster Beitrag.
Hab aber schon häufiger diese Seite durchstöbert, lob an alle...*****
Schon seit ein paar Monaten gucke ich regelmäßig auf diversen Platformen wie Craigslist.org nach einem interessanten Mustang. Ein guter Freund arbeitet z.Z. nahe Atlanta, also hab ich auch keine Probleme mit dem Export. Nun hab ich auch was interessantes gefunden und wollte es mal hier posten.
Zum Hintergrung:
Ich suche ein Coupe (ein Fastback sprengt mein Budge) der Bj 64-67 mit V8, sollte möglichst unverbastelt sein. Mein bestreben ist es ein H-Kennzeichen-taugliches Fahrzeug zu kaufen, es ohne ganz große Mühen hier durch den TÜV zu kriegen (mit H-Kennzeichen), es ein paar Monate (am Wochenende) zu fahren und dann Teil- oder Komplett zu Restaurieren.
Hier ein Auto was mein interesse geweckt hat:
http://atlanta.craigslist.org/cto/930509127.html
1967 Ford Mustang Coupe - $11000 (Dallas, GA)
This is a beautiful 1967 Mustang Coupe in excellent condition.
The car is powered by a 351 Cleveland with CJ stamp bored 0.040” over. Recently the car was given a major overhaul by Ricky Hodges at Restoration Alley in Dallas, GA. Below is an overview of the work he did:
Rebuilt the engine from the ground up. This includes new crankshaft & connecting rods, Comp Cam & Lifters, Ford Racing Performance Parts Full Roller Rocker Arms, rebuilt 4V heads, Edelbrock Performer intake manifold, new 700 CFM Holley Carburetor, MSD ignition system including new distributor, coil, and rev limiter, electric fan with T-Stat, custom aluminum Griffin Radiator, K&N Filter, Edelbrock Valve Covers, Hooker full length headers, Flowmaster Delta Flow 40 series mufflers. Restoration alley also installed front Master Power disc brakes, rotors, calipers, pads, and master cylinder. The rear brakes and axle bearings were replaced. The car has new upper and lower control arms, end links, & center link. New upper and lower ball joints, rod ends, adjusting sleeves, idler arm, and sub-frame connectors. The inner cowl area was replaced, new rear pinion seal, and the car was converted to manual steering.
The previous owner had the interior completely redone.
The car has a Pioneer Head Unit with two 6” x 9” speakers and two 4” round speakers in the kick panels.
In total over $12,800 was put into the car and I have every receipt to prove it.
There is nothing wrong with the car. I am selling it because I am in the military and cannot afford to take it with me.
You can see additional pictures at the following website:
http://picasaweb.google.com/Brandon.M.L ... ordMustang
So, sind ja auch genug Fotos dabei...
Nun weiß ich überhaupt nicht, was die netten Leute vom TÜV in NRW zu den Motorumbauten sagen, kann mir da mal jemand einen Tip geben?
Bin für jede Antwort dankbar, vielen Dank im Vorraus.
Gruß Andre