1967 Ford Galaxie/XL
Verfasst: Fr 10. Feb 2017, 10:52
Hallo Leute,
ein Bekannter liebäugelt mit einem 1967 Ford Glaxie/XL und hat mich nach meiner Meinung zu einem Modell in USA gefragt.
Da ich bei den Kisten leider nicht so fit bin, was Problemstellen und Marktwert betrifft wollte ich euch um Meinungen bitten.
Natürlich ersetzt der Fernblick die Besichtigung vor Ort nicht, aber falls der Fernblick sagt es könnte sich lohnen, dann wird das Auto wohl auch vor Ort besichtigt.
Es handelt sich um folgenden Wagen:
http://www.mancusomotorsportsil.com/inv ... s/27231044
Meine Fragen dazu:
1. Wo liegen solche Modelle ca. preislich? Mein Gefühl sagt, dass 24k nicht wenig aber auch nicht viel ist?
2. Fällt euch irgendetwas auf den Bildern auf?
3. Worauf sollte man noch speziell achten?
4. Was ist eure Meinung zu diesem Fahrzeug?
Info vom Händler:
It is a one owner all original 1967 Ford Galaxie 500 XL 7 Litre. 1 of only 626 built Q code 7 litres. paint is showing correct wear for lacquer but it still in great condition. The interior is all original, except for the front seat bottoms which have been replaced. Headliner, carpet, rear seat, door panels, seat belts and dash are all original and in immaculate condition. All gauges and warning lights work perfect (AJAR, BELTS, LO FUEL, PARK). Has original radio/8 track player and console. The original AC which still holds R12 still blows really cold. The original steering wheel is perfect with no cracks and a perfect center cap reading 7 litre. All glass is factory correct Carlite.
It is a #'s matching engine and transmission with all identification tags. Usual things have been changed, as in alternator, water pump, power steering pump, etc . The exhaust has also been replaced from the exhaust manifolds back but remains correct with dual exhaust. There is no rust anywhere on this car, and it still maintains many of its factory markings and chalk marks. The floors are as solid as new and the car drives like new. No squeaks rattles or other noises.
We still have car's original hubcaps and few other miscellaneous parts in the trunk. Car has never been taken apart or wrecked and has been garaged all it's life. This is a 1 of a kind rare Ford which is very original in every way.
Vielen Dank!
Timon
ein Bekannter liebäugelt mit einem 1967 Ford Glaxie/XL und hat mich nach meiner Meinung zu einem Modell in USA gefragt.
Da ich bei den Kisten leider nicht so fit bin, was Problemstellen und Marktwert betrifft wollte ich euch um Meinungen bitten.
Natürlich ersetzt der Fernblick die Besichtigung vor Ort nicht, aber falls der Fernblick sagt es könnte sich lohnen, dann wird das Auto wohl auch vor Ort besichtigt.
Es handelt sich um folgenden Wagen:
http://www.mancusomotorsportsil.com/inv ... s/27231044
Meine Fragen dazu:
1. Wo liegen solche Modelle ca. preislich? Mein Gefühl sagt, dass 24k nicht wenig aber auch nicht viel ist?
2. Fällt euch irgendetwas auf den Bildern auf?
3. Worauf sollte man noch speziell achten?
4. Was ist eure Meinung zu diesem Fahrzeug?
Info vom Händler:
It is a one owner all original 1967 Ford Galaxie 500 XL 7 Litre. 1 of only 626 built Q code 7 litres. paint is showing correct wear for lacquer but it still in great condition. The interior is all original, except for the front seat bottoms which have been replaced. Headliner, carpet, rear seat, door panels, seat belts and dash are all original and in immaculate condition. All gauges and warning lights work perfect (AJAR, BELTS, LO FUEL, PARK). Has original radio/8 track player and console. The original AC which still holds R12 still blows really cold. The original steering wheel is perfect with no cracks and a perfect center cap reading 7 litre. All glass is factory correct Carlite.
It is a #'s matching engine and transmission with all identification tags. Usual things have been changed, as in alternator, water pump, power steering pump, etc . The exhaust has also been replaced from the exhaust manifolds back but remains correct with dual exhaust. There is no rust anywhere on this car, and it still maintains many of its factory markings and chalk marks. The floors are as solid as new and the car drives like new. No squeaks rattles or other noises.
We still have car's original hubcaps and few other miscellaneous parts in the trunk. Car has never been taken apart or wrecked and has been garaged all it's life. This is a 1 of a kind rare Ford which is very original in every way.
Vielen Dank!
Timon